Zarządzanie nieruchomościami
Wieloletnie doświadczenie, poznanie potrzeb wielu klientów i doskonała atmosfera w jakiej pracujemy, to nasze największe atuty. Dbamy o dobrą współpracę i inwestujemy w doświadczoną kadrę. Posiadamy również własne zaplecze sprzętowo – magazynowe. Zależy nam na najwyższej jakości i komforcie mieszkańców.
Prowadzimy rzetelną obsługę administracyjno- prawną, dbamy o kompleksową obsługę techniczną budynków, w tym naprawy i konserwacje. Zajmujemy się również rozliczeniami finansowymi i księgowymi. Dążymy do najbardziej optymalnego wykorzystania dostępnych funduszy. Naszą ofertę dopasowujemy do potrzeb i indywidualnych warunków Wspólnot. Dokładamy wszelkiej staranności by sumiennie wypełnić wszelkie obowiązki, jakie na zarządców nieruchomości nakładają przepisy.
Oferujemy Państwu kompleksowe usługi zarządzania nieruchomościami:
Obsługa administracyjno-prawna, w tym:
- Prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli lokali oraz weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości.
- Opłacanie podatków i innych opłat publiczno-prawnych w przypadku gdy nie są pokrywane przez właścicieli lokali.
- Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów.
- Zawieranie, egzekwowanie i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów do budynku oraz odbiorcami ścieków i śmieci.
- Zawieranie umowy na ubezpieczenie budynku.
- Opracowywanie uchwał, w tym statutu Wspólnoty i regulaminów.
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali w celu uzyskania dodatku mieszkaniowego, zasiłków z pomocy społecznej, itp.
- Wyszukiwanie kontrahentów świadczących usługi na rzecz Wspólnoty, bądź potencjalnych najemców powierzchni wspólnych nieruchomości, negocjowanie cen i warunków zawieranych umów.
- Reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących Wspólnoty przed sądami, organami administracji rządowej i samorządowej, a także w stosunkach pomiędzy właścicielami.
- Prowadzenie korespondencji dotyczącej danej nieruchomości.
- Odczytywanie stanów liczników mediów.
Obsługa techniczna, w tym:
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami Prawa budowlanego.
- Nadzór i zlecanie kontroli technicznej, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne.
- Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku.
- Nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków.
- Egzekwowanie prawidłowego wykonania umów na zlecone prace modernizacyjne i remontowe.
- Przygotowanie, nadzór nad realizacją (lub realizacja we własnym zakresie) remontów, inwestycji, czy modernizacji.
Obsługa finansowo-księgowa, w tym:
- Zakładanie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Dokonywanie transakcji finansowych dot. Wspólnoty poprzez rachunek bankowy.
- Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zgodnie z przyjętymi przez Wspólnotę zasadami.
- Przedstawianie na wniosek właścicieli lokali aktualnych informacji o stopniu realizacji planu gospodarczego, o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach Wspólnoty Mieszkaniowej, itp.
- Rozliczanie zaliczkowych opłat z tytułu dostarczania mediów (tzw. świadczeń) na rzecz właścicieli lokali.
- Rozliczanie zaliczkowych opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną na rzecz właścicieli lokali.
- Prowadzenie windykacji należności z tytułu pożytków i innych przychodów na rzecz Wspólnoty, również w postępowaniu sądowym.
- Przygotowywanie projektu planu gospodarczego Wspólnoty oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania, oraz inne zadania i czynności wynikające z postanowień uzgodnionych ze Zleceniodawcą, zapisanych w zawartej umowie.
Do każdej sytuacji podchodzimy indywidualnie.
- obniżyć koszty eksploatacji nieruchomości
- lepiej kontrolować zasadność kosztów
- dopracować czytelny system rozliczeń i sprawozdań
- inwestować w doświadczoną kadrę i zaplecze organizacyjne
- zachować bezpieczeństwo nieruchomości, dzięki doskonałej organizacji, niezawodnej kadrze, ubezpieczeniom i jednoznacznej umowie.